Regulations and licenses

The Ultimate Racing
Days,
hours,
minutes and
seconds

Each participant in the Ducati Club Race (except the demo and trackday riding) must have a valid race license. An important element of the race license is an accident- and liability insurance. The event is organized under the Dutch IDC-racing (former OW-cup) license structure. International licenses are not valid (except for the NK classics IHRO, see below). This means you should obtain a one-event license which will be included in your registration. You can also get a full-year IDC-racing license if you plan on racing more in the Dutch IDC-racing championship.

You are eligible for a day license if in the last three years, at least once:

  • you participated in the Ducati Club Race and / or;
  • you have had a recognized racing license and / or;
  • you have completed an approved race license course.

Your day license will be automatically added to your registration if the license details are correct.

Exception:
The CRMCH Classics / NK Classics IHRO and Sidecars race under KNMV/FIM regulations. This means that for this race the FIM race license from your national racing union is valid. The OW-cup (one-event) license is not valid for this race.

70 years and older

Applicants for an IDC year- or IDC day license age 70 and older must undergo a medical examination with a physician. To qualify for an IDC year- or IDC day license are subject to the same criteria that apply to obtaining a motorcycle license. The inspection report must be sent together with the application for the IDC license. In addition to the medical examination, the applicant must have passed the motorcycle racing license course. Applicants with a valid motorcycle drivers license are excluded from this obliged medical inspection (only for motorcylce drivers licenses).

Demo

For demo riding, you do not need a license.

Questions?

If you have questions, email them to wedstrijdsecretariaat@ducaticlub.nl

Tutorials

There are several video's about the technical regulations.

Click here for securing in general

Click here for securing of the brakes

Click here for securing the oil taps

Click here for clothing requirements

Regulations

Het aanvullend reglement DCR en het technisch reglement DCR zijn leidend voor de Ducati Clubrace. Indien deze twee reglementen geen uitspraak doen, wordt teruggevallen op het IDC-racing algemeen- en technisch reglement.

 

 

Het aanvullend reglement DCR en het technisch reglement DCRT zijn leidend voor de Ducati Clubrace. Indien deze twee reglementen geen uitspraak doen, wordt teruggevallen op het OW-cup algemeen- en technisch reglement.

 

Indien je een daglicentie nodig hebt, kan je bijgaand formulier printen invullen, ondertekenen en fysiek inleveren bij aanmelding op het circuit.

Het formulier voor de daglicentie is hier ook te downloaden.

Het kennen van de betekenis van de vlaggencodes en het daadwerkelijk kunnen toepassen is een essentieel onderdeel tijdens het rijden op een circuit. Het TT Circuit Assen gebruikt digitale vlagpanelen genaamd “digiflags”. De digiflags kunnen op 18 posities langs het circuit getoond worden. Primair zullen alleen de digiflags getoond worden. Digiflags kunnen ter aanvulling of ter ondersteuning begeleid worden door vlagsignalen van de baancommissarissen. Het signaal dat als eerste getoond wordt gaat voor.

Symbol 7 – 1

Algemeen reglement IDC-racing

Klik hier voor de laatste versie van de IDC-racing reglementen

Symbol 7 – 1

KNMV Reglementen

KNMV reglementen kan je here (klik op de link) vinden.

Dit zijn de regels die het circuit stelt aan een verblijf op de paddock en (indien je een pitbox huurt) aan de huur van een pitbox.

Het tt-circuit stelt de volgende eisen aan het huren van een pitbox